Classes de flauta travessera online

Bon dia a tots! Com sabeu, estem vivint moments difícils a causa de la pandèmia del COVID-19 que estic segura que superarem i dels  quals en traurem alguns ensenyaments valuosos!

D’entre aquests ensenyaments, durant aquestes dues setmanes que portem confinats, he extret el coneixement de com utilitzar les plataformes Zoom, Facetime i Skype per les classes de seguiment de flauta online.

Per això obro nova secció en aquesta web i convido a tots aquells que ho desitgeu a que em contacteu per a rebre informació sobre les meves classes online seguint el següent enllaç: Classes de flauta online

Moltes gràcies a tots!

90600925_10158456921452018_4559408423824785408_o

Jonathan G. Bayley, Two pieces for alto flute

I am glad to share with you some more excerpts of my latest CD “Flute Spirit”. Here you have Jonathan G. Bayley’s “Two pieces” for alto flute: From Within and Music for Pan.

From the late 1970s and early 1980s Bayley studied at the Banff Centre for Arts and Creativity (Banff, Alberta, Canada) and it was the jazz flutist Paul Horn who introduced him to the alto flute. The first of the pieces seeks an inner sound, integrated with the breathing, in a meditating mood. The second one, dedicated to Jeanne Baxtresser shows a dance character in its form and articulation, while alluding to the mythological legend of Pan and Syrinx, so closely linked to the flute repertoire.

Please sit back and enjoy!

Thank you 2019!

This slideshow requires JavaScript.

Photo summary of a year in which chamber music has been the protagonist. Thanks a lot to everyone who has been by my side!

Resum fotogràfic d’un any en el que la música de cambra amb ha estat la protagonista. Moltes gràcies a tots els que heu estat al meu costat!

Resumen fotográfico de un año en el que la música de cámara ha sido la protagonista. Muchas gracias a todos los que habéis estado a mi lado para compartirla!

Diari “El Vallenc”: prèvia i crítica del concert de Carmen Becerra i Isabel Serra Bargalló el passat setembre al Teatre Principal de Valls

“Isabel i Carmen, solistes i músics de cambra, trenquen el convencionalisme amb la seva combinació d’instruments. Amb la seva selecció, intrèpida i versàtil del repertori, ofereixen un resultat de nous sons i colors, així com noves perspectives en el frasseig musical. Una experiència musical que cal conèixer.”

“Són dos músics que senten l’art intensament i es fusionen quan toquen.”

“La capacitat d’entesa d’aquesta parella és extraordinària.”

“Una vetllada innovadora pel seu contingut, entretinguda i agradable, interpretada amb qualitat i virtuosisme excepcional… No es pot demanar més.”

Previa Duo Becerra SerraCritica oncert Duo Serra-Becerra

F. Kleynjans, Aria n. 1 en la mineur pour flûte et guitarre

Happy to share with you the encore of Duo Becerra-Serra’s last concert at Teatre Principal in Valls: the beautiful Francis Kleynjans’ “Aria n.1”, performed by Carmen Becerra, guitar and Isabel Serra Bargalló, flute.

On the 80th aniversary of “Image” (1939), by E. Bozza…

I have decided to share this fresh, lively and sparkling piece for solo flute on my soundcloud and youtube channels. I recorded “Image” op. 38 by Eugène Bozza in 2017 as the opening piece of my CD “Flute Spirit”. It was one of the first solo flute compositions I learned and has been with me since my youth. I hope you enjoy it!

Notes al programa: “Aturar el temps”, concert de flauta i guitarra a càrrec del Duo Becerra-Serra, en homenatge al 50è aniversari de la mort de Robert Gerhard

Per Isabel Serra Bargalló

Com deia Claude Debussy, la música és l’art de donar color al temps. Debussy es refereix al temps real, aquell format per una successió de presents. Passat i futur són construccions mentals per tal d’ordenar les experiències viscudes i l’esdevenir. Però no és aquest temps el que acoloreix la música. La música es produeix en l’aquí i en l’ara.

El guitarrista i compositor lleidatà José Antonio Chic dedica 30 de diciembre a la seva dona i atura el temps commemorant, segons paraules del propi autor, el 30 de desembre de 1996, dia de dos naixements: el literal del seu fill Albert i el simbòlic de la mare, que va superar el greu perill que va córrer la seva vida.

Si cada moment que s’extingeix és reemplaçat per un de nou… existeix el temps? És potser això el que ens suggereix Conrad Setó amb la seva obra Present Eteri. La melodia i els arpegis d’aquesta peça flueixen, intemporals, amb naturalitat, com el cant d’una mare al seu fill. Del compositor montblanquí també escoltarem Narració, per a flauta sola i l’estrena mundial de Cábalas, per a guitarra, dedicada a Carmen Becerra.

Una altra manera de reflexionar sobre el temps és el memorial que rendim a algú que ja no està entre nosaltres. Elegía por Cintio Vitier, de Leo Brouwer, representa un cant del compositor cubà a l’obra, la personalitat i la creativitat de l’il·lustre compatriota, escriptor de vasta cultura i gran dimensió intel·lectual. En un moment de la peça es recrea una de les dances d’El Retablo de Maese Pedro de Manuel de Falla, admirat tant per l’homenatjat com pel propi Brouwer, de qui, per cert, cel·lebrem aquest 2019 el 80è aniversari.

Robert Gerhard (2)Rememorant Robert Gerhard en el 50è aniversari de la seva mort escoltarem Capriccio, per a flauta i Fantasia, per a guitarra. Robert Gerhard va néixer a Valls, Tarragona, el 1896 i després de desenvolupar gran part de la seva vida i professió a Anglaterra esdevenint un compositor de prestigi internacional, va morir a Cambridge el 1970. Actualment, la música de Robert Gerhard és considerada pels experts com una de les grans fites de la composició de tot el segle XX.

A partir de l’arranjament per a soprano i guitarra del propi Heitor Villalobos sorgeix la versió per a flauta i guitarra de Bachianas brasileiras núm. 5. El poema de Ruth V. Corréa en què es basa la peça evoca el moment en que el dia acaba i apareix la lluna. Es tracta doncs del temps cíclic: la successió de llum i foscor, les fases lunars, el pas de les estacions… La peça és un clam a l’eternitat del cel, de la terra i de tota la Natura.

Des d’Argentina, Astor Piazzolla ens remet al temps històric: el dels calendaris i els rellotges. Amb la seva Histoire du Tango ens situa en presents llunyans successius que cataloga en quatre moviments: Bordel 1900, Café 1930, Nightclub 1960 i Concert d’ajourd’hui. Amb ells ens trasllada als llocs on es solien escoltar tangos i ens fa arribar els aromes, els colors i els ritmes diferenciats de cadascun dels estils d’aquest gènere musical.

Eugène Bozza, Trois Mouvements, for flute and clarinet

Live recording at Bouquet Festival 2019 in Tarragona. Duo Serra-Bargalló performs “Trois Mouvements” for flute and clarinet by Eugène Bozza.